Doceniaj!

Doceniaj!

Jednym z elementów pracy nad sobą jest akceptacja siebie. Docenianie siebie za to co się robi oraz docenianie tego co mamy. Niby proste, a jednak bardzo trudne. Większość osób zamiast skupiać się na tym co mają - skupia się na tęsknieniu za tym czego akurat w tej chwili nie posiadają. Niechcący wpadają w bardzo destruktywną dla siebie spiralę kopania siebie po "własnych nerkach".  Po co???? Po co sobie robić krzywdę?  Doceniaj siebie W codziennej "bieżączce" nie zauważamy, że jesteśmy naprawdę ok.  Że wstaliśmy rano, że przygotowaliśmy komuś śniadanie, że pamiętaliśmy o kimś, że…Czytaj całość
Sprzedawca – zawód dla introwertyka

Sprzedawca – zawód dla introwertyka

Kim powinien być sprzedawca? Ekstrawertykiem czy introwertykiem? Większość ludzi bez namysłu odpowie, że sprzedawca kojarzy mu się głównie z osobą aktywną, gadatliwą i pewną siebie. To idealne cechy każdego ekstrawertyka, ale czy tak jest na pewno? W latach 80 ubiegłego wieku, sektor usług odpowiadał za 50% światowego produktu krajowego brutto. W 1995 już za ok 65%. Dziś szacuje się, że aż 80% ludzi w USA zarabia właśnie na usługach. Wraz z tą zmianą zmieniły się również preferencję kupujących. Coraz więcej klientów, szuka osób, które potrafią nawiązywać trwałe relacje na długo i są empatyczni.…Czytaj całość
Słyszysz czy SŁUCHASZ?

Słyszysz czy SŁUCHASZ?

Chcesz być WYJĄTKOWY? To proste. Zacznij się interesować innymi. Słuchaj ich! Nie opowiadaj o sobie i swoich doświadczeniach tylko bądź ciekawy i słuchaj! Dlaczego warto SŁUCHAĆ innych? Tak naprawdę słuchać! Ok. 70% czasu poza snem zajmuje nam komunikacja. Te 70 % można podzielić na kolejne %. 11 % pisanie 15 % czytanie 32% mówienie 42 % słuchanie Średnio 42 % czasu spędzamy na SŁUCHANIU Całkiem sporo, prawda? Kłopot w tym, że słyszymy tylko 25 % z tego ktoś do nas mówi! Wyobraź sobie, że jedziesz na rowerze do sklepu kupić kilogram cukru. Kupujesz go i wracasz do…Czytaj całość
Będzie nam Pani/Pana brakować

Będzie nam Pani/Pana brakować

Usłyszałem ostatnio bardzo ciekawą historię, która wydarzyła się w Southwest Airlines (to największa na świecie linia lotnicza pod względem przewiezionych pasażerów na lotach krajowych. Obsługuje przede wszystkim połączenia krajowe w Stanach Zjednoczonych).  Swój sukces zawdzięcza tanim cenom. Ze względu na atrakcyjne ceny biletów jej popularność w USA była faktycznie olbrzymia (mówimy o czasach przed wirusowych).  Wśród klientów pojawił się jeden ciekawy przypadek.  Pani X  korzystała z ich usług bardzo często i chętnie. Wiązało się to jednak ze sporą uciążliwością. Po każdym locie Pani X. pisała kolejne zażalenie na warunki lotów: albo było za…Czytaj całość
Jak sprzedawać więcej? LEAN & SELL

Jak sprzedawać więcej? LEAN & SELL

Czy sprzedaż może być oparta o Lean (czyli szczupłe zarządzanie)? Lean mówi o tym, jak wykorzystywać najprostsze zasoby, żeby odnieść największe efekty. Dziś zapraszam do mojego wywiadu w Lean po Polsku. Sławek Szczepaniec pyta mnie o to jak zwiększyć sprzedaż i naszą efektywność dzięki "aktywnemu słuchaniu" Chcesz się dowiedzieć więcej? Zapraszam do wywiadu: Tu w wersji mp3: Tu w wersji na YouTube: https://youtu.be/Z8qKOAxxPUs A jeżeli sam chcesz lepiej sprzedawać i zwiększyć ilość swoich zadowolonych klientów to zapraszam do kontaktu : 664 707 757      Czytaj całość
Dlaczego Twój fantastyczny produkt nie interesuje KLIENTA?

Dlaczego Twój fantastyczny produkt nie interesuje KLIENTA?

Uwaga! Może zaboleć. Jak efektywnie sprzedawać? Moich kilka ostatnich konsultacji pokazało mi, że cały czas jesteśmy naiwni (i ja też się do tej grupy zaliczam). Wcale nie jestem w tym dużo lepszy, może Ciut bardziej świadomym. Dlaczego sporo ludzi boi się działać? Jednym z głównych hamulców, który się pojawia i większości osób jest opinia innych. Boimy się działać, sprzedawać, dzwonić. Co będzie jak coś źle powiemy, zrobimy? A jak się ośmieszymy? Boimy się, że ktoś nas źle oceni. Okazuje się jednak, że takie postrzeganie to wielka pułapka, którą nastawiamy sami na siebie. Ludzie…Czytaj całość

Referencje

Chwalą to dlaczego się tym nie podzielić? Ostatnio nie miałem czasu. Teraz jest kwarantanna mam więc kilka chwil na to, żeby uzupełnić zaległości. Niedawno dostałem kilka miłych opinii. Chętnie się nimi dzielę:   Szkolenia: Youth Business Poland   Rozwój biznesu: Asombro Kunst.pl   Coaching: Sławomir Szczepaniec  Czytaj całość
Jak pracować w zespołach, gdy koronawirus zmienia świat?

Jak pracować w zespołach, gdy koronawirus zmienia świat?

Większość firm w ekspresowym tempie uczy się, jak pracować i zarządzać firmami z home-office. W wyniku pandemii, z dnia na dzień zmienił się sposób pracy i zarządzania zespołem. Jak efektywnie pracować w nowych warunkach, gdy cała rodzina przebywa w tym czasie w domu? Jak pracować gdy w domu, pies szczeka, sąsiad głośno ogląda serial, a dzieciak podbiega do Taty lub Mamy i woła "mamo, a Kasia mnie zaczepia i przedrzeźnia". Jak pracować w warunkach partyzancko-polowo-domowych i dodatkowo pracować efektywnie? Prawdopodobnie wielu z Was przydałoby się nabycie w przyspieszonym tempie nowych umiejętności organizacji pracy…Czytaj całość
Jak sprzedawać po „KLIENT-owemu”?

Jak sprzedawać po „KLIENT-owemu”?

Sprzedaż według zasad KLIENTA. Jak lubisz być obsługiwany? Jak lubisz być traktowany? Tak jak lubisz czy jak ktoś Ci narzuci? Odpowiedź jest jednym z kluczy do dobrej relacji ale również do większej sprzedaży. Chętniej kupujemy, gdy ktoś nas dokładnie wypyta o to co chcemy. Sprzedawca  powinien być ekspertem ale takim, który wysłucha i dopyta wcześniej o wszystko klienta. Ostatnio byłem świadkiem sytuacji pokazującej jak ważne jest działanie po „KLIENT-owemu” a nie po MOJEMU. Nawet najlepsze chęci, wiedza i umiejętności nic nie dadzą jak nie uszanujemy potrzeb zaopiekowania się KLIENTEM. Byłem świadkiem jak starsza…Czytaj całość
Bądź ciekawy innych. Słuchaj i zdobywaj –  zaufanie.

Bądź ciekawy innych. Słuchaj i zdobywaj – zaufanie.

Jak rozmawiać, żeby zdobyć zaufanie? Michał Szafrański napisał bardzo ciekawą książkę "Zaufanie, czyli waluta przyszłości".  Super tytuł i bardzo ciekawa książka, w której opisuje jak doszedł od 0 do 7 milionów zysku ze swojego bloga (ja jeszcze nad tym pracuję ;)) Czy  zaufanie to waluta przyszłości? Myślę, że już dziś jest Ona w cenie. Jednym z elementów pozyskiwania zaufania jest zrozumienie. Ludzie otwierają się przed nami wtedy, kiedy mają do nas zaufanie i czują się przy nas bezpiecznie. Jednym z najlepszych narzędzi do zbudowania zaufania jest właśnie aktywne słuchane i szczere zauważanie innych…Czytaj całość