Czy masz w firmie tajemnice?

Czy masz w firmie tajemnice?

Czy masz w firmie tajemnice Czy masz tajemnice przed zespołem albo czy zespół ma tajemnice przed Tobą Podczas ACCOUNTABILITY CULTURE CONGRESS, którą organizowaliśmy w @4Results w 2022 roku usłyszałem jedno zdanie, które mi utkwiło na długo: TAJEMNICAMI NIE DA SIĘ ZARZĄDZAĆ! To prawda! Nie da się zarządzać, gdy nie mamy pełnej wiedzy o firmie lub organizacji. Brak wiedzy powoduje, że nasze decyzje mogą być po prostu błędne. Mogą być nietrafione ze względu na brak informacji, mogą być opóźnione albo zbyt pochopne, mogą powodować opóźnienia lub utrudnienia w firmie. Powodem tajemnic jest przeważnie LĘK.…Czytaj całość
Jak identyfikować marntorawstwa w firmie?

Jak identyfikować marntorawstwa w firmie?

Jak znaleźć więcej czasu? 🔹 Jak zindetyfivować miejsca, gdzie najczęściej pojawiają się marnotrawstwa w firmie? 🔹 Jak działać efektywniej? Niektórzy z Was gościli niedawno na webinarze: 🔹PO CO CI KAIZEN W FIRMIE? Mówiłem o historii kaizen, o zasadach kaizen i o tym jak marginalne zyski mogą wpływać na efektywność firm. Dziś zapraszam na kontynuację tego wydarzenia. Już 15.05.2023 (poniedziałek) poprowadzę szkolenie Online: JAK IDENTYFIKOWAĆ MARNOTRAWSTWA W FIRMIE? W czasie szkolenia: 🔹 zdobędziesz wiedzę jak identyfikować marnotrawstwa? 🔹 zobaczysz obszary w których sam tracisz czas i zobaczysz ile one Ciebie kosztują? 🔹 dowiesz się,…Czytaj całość
Moje artykuły w mediach

Moje artykuły w mediach

  Zapraszam do moich 3 artykułów na łamach blogu CORAZ LEPSZA FIRMA: Czy 1% zmiany mogą być sexy? Jak ograniczyć 7 rodzajów marnotrawstwa w swojej firmie? Jak sprawić, żeby pracownicy sami DBALI o firmę (tak, jak ich szefowie)?      Czytaj całość
Czy masz już wszystkie prezenty?

Czy masz już wszystkie prezenty?

Cześć, Święta już za chwilę. Nie wiem jak Ty ale ja jeszcze szukam prezentów dla bliskich. Co roku mam zwyczaj przygotowywania dla bliskich specjalnych koszulek z jakimś indywidualnym nadrukiem. Mam nadzieję, że i w tym roku zdążę je przygotować. A Ty co najczęściej dajesz w prezencie? Jestem przekonany, że u Ciebie pod choinką znajdą się skarpetki, czapki, książki i być może rękawiczki. U mnie pewnie też. ;) 👉 A czy zastanawiałeś się, żeby komuś sprezentować LEPSZĄ PRZYSZŁOŚĆ? 💪😎 Zamiast ryby podarować komuś wędkę? Jeżeli masz bliską osobę, na której Ci bardzo zależy i widzisz, że choć…Czytaj całość
Jak się uczyć na porażkach?

Jak się uczyć na porażkach?

"Porażka" - obciach czy siła napędowa? Każdy z nas chce, żeby jego droga życiowa od rana do wieczora była pasmem kolejnych sukcesów. Całe życie programujemy się by czuć się człowiekiem sukcesu. Od porażek uciekamy jak od ognia. Ukrywamy je pod dywan, żeby nikt nie widział. Porażka to obciach, upokorzenie, wstyd, rozczarowanie, wkurzenie i frustracja. Tak bardzo jej się boimy, że paraliżuje nasze działania. Zamiast działać i próbować nowych prób, wycofujemy się. Lęk przed wstydem (przed sobą i przed innymi) często powoduje, że gdy coś nam nie wychodzi od razu z  podkulonym ogonem wracamy…Czytaj całość
Jak zarządzasz karuzelą kadr?

Jak zarządzasz karuzelą kadr?

Problem wymiany pracowników boli niejednego pracodawcę. Ile razy ktoś komu zaufałeś i zatrudniłeś przychodził do Ciebie z wypowiedzeniem umowy? Też masz z tym kłopot? Rynek pracy dziś to w wielu dziedzinach to rynek pracownika. Nowi pracownicy bardzo często zanim się dobrze zadomowią to już szukają lepszych ofert pracy. Powodów zmian jest kilka: pensja onboarding kultura pracy misja firmy świadomość celu pracy zaufanie do pracownika doceniania jego pracy Każdy z tych elementów jest istotny. I dla każdego pracownika czynnik decydujący o zmianie może być inny. W jednej z firm FMCG w czasie pandemii ilość…Czytaj całość
Jak polubić zimne telefony? Rozmowa z Karolem Bartkowskim.

Jak polubić zimne telefony? Rozmowa z Karolem Bartkowskim.

Zimne telefony paraliżują działania niejednego przedsiębiorcy. Intuicyjnie zakładam, że 70-90% handlowców i przedsiębiorców po prostu ich nie lubi. Jak odczarować pierwsze rozmowy? Jak sprawić, żeby nie tylko dzwonić do nowej osoby bez z stresu ale dodatkowo z przyjemnością? Zapraszam do rozmowy z kimś, kto twierdzi, że profesjonalny cold calling może być przyjemny, lekki i dodatkowo może przynosić naprawdę duże sukcesy.  Zapraszam do rozmowy z twórcą Akademii Skutecznego Sprzedawania z Karolem Bartkowskim. Karol opowie dziś m.in.: - dlaczego warto zadzwonić 5 razy w ciągu dnia zamiast w 50-u? - jak przygotować się do pierwszych…Czytaj całość
Jak się rozwijać i awansować dzięki testom MPA?

Jak się rozwijać i awansować dzięki testom MPA?

🍏Jak awansować i odnosić sukcesy? Pewna kobieta została 3 lata temu kierownikiem czteroosobowego (4) zespołu. W krótkim czasie z 4-oosobowego zrobił się zespół 2 osobowy. Jedna osoba odeszła do innej firmy a druga przeszła na emeryturę. Zespół trzeba było budować od nowa. W tym czasie zrobiła sobie test psychometryczny MPA. Test uświadomił ją jakie zachowania jej sprzyjają a jakie hamują rozwój jej zespołu. Badania zainspirowały ją do pracy nad sobą i swoimi zrachowaniami. Dziś ten zespół liczy 7 osób i jest jednym z najlepszych w firmie. Nawet jak kierowniczka pojechała na wakacje zespół…Czytaj całość
Co to jest PDCA?

Co to jest PDCA?

 Czy znasz akronim PDCA? Większość osób kaizen kojarzy wyłącznie z małymi krokami. 👣 Ale czy małe tzn. wolne i nudne? Czy małe to faktycznie coś mniej sexy? A może małe oznacza dynamiczne 🚀, szybkie 🚀 i dodatkowo bezpieczne? 💪 Na zdjęciu jest rozrysowany cykl PDCA. Stworzył go ojciec Kaizen amerykański statystyk William Deming. Dziś to jeden najpopularniejszych akronimów w biznesie. Wykorzystuje go każda świadoma firma. Ten cykl pokazuje jak MAŁE KROKI wykorzystać w najbardziej EFEKTYWNY, DYNAMICZNY I BEZPIECZNY sposób. PDCA to akronim angielskich słów PLAN - DO - ACT - CHECK. Jest bardzo…Czytaj całość
Jak badasz swój POTENCJAŁ?

Jak badasz swój POTENCJAŁ?

MUDA – to po japońsku marnotrawstwo.  To działania, które spowalniają rozwój firmy lub nas samych. W terminologii Lean-owej mamy aż 8 takich marnotrawstw: Nadprodukcja – to też strata. Do nadprodukcji zalicza się np. nadmierna ilość spotkań. Zbędne zapasy – to może być np. gromadzenie niepotrzebnych dokumentów. Błędy – takie, które się powtarzają i są wynikiem naszego zmęczenia Czas – często czekasz na coś w firmie? To też jest strata. Nadjakość – to np. zbyt duża biurokracja. Transport – to np. niepotrzebny obieg dokumentów po firmie Zbędne ruchy – to działania, związane z ergonomią…Czytaj całość