Jak poprawić biznes dzięki 1% zmianom? Sprzedaż cz. 2-ga.
  1. Witaj

dziś podsumowanie 1% udogodnień w sprzedaży.

Tym razem podrzucę 1% udogodnienia, które sami mi podrzuciliście na Linkedin-ie.  Za wszystkie serdecznie dziękuję. Wszystkie są bardzo inspirujące i można je wykorzystać od zaraz. Pomysłodawcy, pewnie już je sami wykorzystują.

Sprawdź czy sam nie chcesz skorzystać choć z jednej z nich.

1) prośby obecnych klientów o polecenia.

Polecenia to najskuteczniejsza reklama ze wszystkich. Czy jak ktoś Ci powie, że Pan X świetnie pomógł Pani Y to nie zastanowisz się nad ofertą Pana X? Handlowcy często boją się poprosić o polecenia swoich dobrych usług.  Pani Ewa (#ewablonska) Jedna z osób które komentowały wcześniejszy post ma nawet wpisane do swojego Outlooka cykliczne wydarzenie „kogo zapytam o polecenie”. Z pewnością nie robi tego dla zabawy. Mała zmiana ale efekty mogą być bardzo znaczące.

2) uśmiech. To propozycja Pana Piotra (#piotrkrupinski)

Najprostsza forma autoreklamy. Twarz jest naszą wizytówką. Tym bardziej wizytówką handlowca. Sam pewnie wiesz, że jak rozmawiasz z kimś przez telefon to czujesz czy się ktoś uśmiecha czy nie. Z kim wolisz robić interesy z ponurakiem, czy z kimś energicznym pełnym optymizmu? Zdecydowanie warto uśmiechać się do klienta. To też można wyćwiczyć.

3) spotkania na stojąco.

Często spotkania są długie i nic nie wnoszące.  Są osoby, które po prostu lubią mówić i uwielbiają być w centrum uwagi na spotkaniach. Inni się nudzą a spotkania przeciągają się. Spotkania na stojąco zdecydowanie zniechęcają do długich wypowiedzi. Dzięki temu ich czas jest dużo krótszy

Pan Andrzej (#andrzejwlodarski) zaproponował:

4) wsparcie dla handlowców i jak najczęstszy feedback.

David Brailsford twórca metody „aggregation of marginal gains” uważa, że w każdym zespole lider musi ściągnąć z głowy koronę szefa. Lider nie jest do splendoru i wywyższania się! Jego zadaniem jest wspierania i motywowanie zespołu.

5) codziennie odprawy z informacją o osiągniętych wynikach.

Szybka informacja zwrotna to możliwość szybkiej reakcji i poprawy.

6) weryfikacja czasu pracy.

Faktycznie jak napisał autor brzmi groźnie. Warto jednak sprawdzić ile czasu zajmują poszczególne procesy w firmie. Taka świadomość, pozwala znaleźć dużo przestrzeni, które możemy efektywniej wykorzystać.

Pani Maryna (#marynavitovtova) zaproponowała:

7) sprawdzanie dlaczego klient nie chciał kupić Twojego produktu.

To też ciekawa technika. Jedno odważne pytanie, a dowiesz się więcej o powodach reakcji niż przez 50  lat osobistych przypuszczeń. Otrzymujesz feedback, który pozwala szybko reagować i nie popełniać tych samych błędów przy kolejnym kliencie.

Z kolei Tadeusz (#TadeuszJozefowski) proponował:

8) stworzenie wspierającego środowiska do pracy.

To też słuszny pomysł. Stworzenie schludnej wspólnej przestrzeni do pracy zdecydowanie poprawia morale pracowników. Chyba każdy wie, że lepiej jak pracuje się w miejscu, gdzie jest czysto i wszystko poukładane. Pan Tadeusz zaproponował parapety z kwiatami.

oraz

9) integrację zespołu po godzinach.

Zgrany zespół to większa efektywność.

10) wspólne szkolenia. Zostawiłem je na koniec. Są na pewno wartościowe. Nie jestem jednak pewien czy są nisko kosztowe. 😉 Jestem za to przekonany, że dają bardzo pozytywne efekty. O szkoleniach będzie w jednym z kolejnych 1% odcinków.

Tyle podsumowania na dziś. Macie jeszcze inne pomysły na 1% udogodnienia w sprzedaży.  Chętnie coś dopiszę!

W przyszłym tygodniu pojawi się nowy obszar w firmie.

Pozdrawiam i życzę dzisiaj „1% lepszej sprzedaży” 😉