Wielki efekt 1%.  Jednoprocentowe zmiany w firmie – Wstęp

1% zmiany w firmie.

Wielu niedowiarków ciągle śmieje z 1% zmian. To tak mało, że nie ma prawa dawać sukcesu. Tak jak pisałem w poprzednim artykule 1 % faktycznie nie zawsze da oszałamiające efekty. Mogą ale nie muszą. (Tu masz przykład ile UPS zaoszczędziło na tym, gdy kierowcy skręcali głównie w prawo) .

Na pawno efekty daje kumulacja 1% zmian. Czym więcej małych zmian wprowadzisz, tym efekt będzie większy.

Niedawno znalazłem na LinkedIn-ie bardzo ciekawe porównanie. Bardzo mi się spodobało. Autorem jest Mariusz Szymocha. Może Ci się też spodoba: Co to jest Kaizen?

KAIZEN jest wtedy gdy uwolnisz umysł, pomyślisz i wdrożysz usprawnienie bajecznie proste, którego jednak nikt wcześniej nie dostrzegł a było na wyciągnięcie ręki.

KAIZEN jest wtedy, gdy jak już to wszystko zrobisz, ten, który tego nie zrobił, powie „eee takie łatwe i proste, sam bym to zrobił, ale, że to takie proste było, to się za to nie zabrałem, bo to dla mnie za łatwe…było”.

Jak się Tobie podoba? Dla mnie to kwintesencja kaizen. Znajdź coś tak małego, że będzie niesamowicie śmieszne i zrób to. Po prostu zrób.

Dziś wstęp do cyklu. Od jutra będę tu co jakiś czas dawał przykłady takich minimalnych zmian w firmie w różnych obszarach.

Na początek napiszę o 1% zmianach w sprzedaży.  Artykuł pojawi się tutaj juto.

Mam prośbę, napiszecie do mnie o jakich obszarach chcielibyście żeby jeszcze pisał?

Żeby pokazać  działanie małych zmian proponuje na początek zabawę – mały rebus.

Za pomocą jednej kreski zmień równanie tak, żeby było prawdziwe. I nie chodzi o przekreślenie znaku „=”. 😉

 

Potrafisz? Rozwiązanie i pierwsze propozycje małych zmian zobaczysz jutro.

Tomek Miler