Historie z życia. Ciekawość w sprzedaży cz.1

Historie z życia. Ciekawość w sprzedaży cz.1

Od czasu do czasu będę tu opisywał ciekawe historie, które przeżyłem lub podsłuchałem.  Dziś usłyszałem jedną z nich. Kolega jest doradcą klienta. Sprzedaje telewizję i usługi internetowe. Wczoraj nowy Klient napisał do niego wiadomość: - Dzień dobry. Jestem zainteresowany usługami. Proszę o ofertę. X Większość handlowców, odpowiedziałby w najprostszy sposób. - Panie X, dziękuje za zainteresowanie. Oferta w załączniku. Kolega zrobił inaczej. Napisał: - Dziękuje za zainteresowanie. Czy moglibyśmy porozmawiać, żebym przygotował taką ofertę jakiej Pan potrzebuje. Przeważnie handlowcy idą na skróty, wysyłają standardowe oferty, których klient już dostał 15-cie od innych podobnych…Czytaj całość
Szkolenie – Sztuka Sprzedaży – Jak być ciekawym i sprzedawać więcej?

Szkolenie – Sztuka Sprzedaży – Jak być ciekawym i sprzedawać więcej?

Po co Ci umiejętność sprzedaży? Sprzedajesz cały czas. Produkty, usługi, siebie, pomysły do których jesteś przekonany. Być może nigdy nie lubiłeś sprzedaży. Być może zawsze miałeś z nią złe skojarzenia. Być może, sprzedaż kojarzy Ci się z czymś nieuczciwym.  Przyznam, że ja też tak miałem. Można jednak sprzedaważ inaczej. Zgodnie z sobą, dbająć o klienta i jego potrzeby i bez kolejnego udzielania rabatów. Chcesz zobaczyć jak to robić? Chciałbyś sprzedawać więcej? Chciałbyś sprzedawać po wyższych cenach? Jak zdobyć zaufanie klienta? Jak mieć przyjemność z procesu sprzedaży? Chciałbyś (-ałabyś) dowiedzieć jak zadawać pytania dzięki,…Czytaj całość
Sztuka Sprzedaży – Jak słuchać lepiej? (4 uszy von Thuna)

Sztuka Sprzedaży – Jak słuchać lepiej? (4 uszy von Thuna)

POKŁÓCIŁEM SIĘ Z PARTNERKĄ  Ostatnio miałem z moją Partnerką małą sprzeczkę. Twierdziła, że umawialiśmy się na coś a ja nie dotrzymałem obietnicy. Ja uważałem zaś, że owszem rozmawialiśmy o tym ale nie umawiałem się na żaden termin. Ona: Ale przecież rozmawialiśmy o tym. Czuję się oszukana. Ja: Tak rozmawialiśmy, ale nie było żadnych ustaleń terminów. Ona: Jak to nie było? Kilka razy o tym mówiłam. Ja: Tak, pamiętam rozmowy, ale powtórzę, żadnych konkretów nie było. Ona: Nie oszukuj. Jestem zła na Ciebie, tak się nie robi. Jest mi przykro, że tak postępujesz. Ja:…Czytaj całość
Sztuka słuchania

Sztuka słuchania

Sztuka słuchania. Zacznę od trudnego pytania. Tak z ciekawości: czy uważasz się za dobrego słuchacza?  Czy uważasz, że jesteś dociekliwy i przeważnie wiesz lub domyślasz się co inni myślą? Pewnie tak. Mam rację? Większość osób tak uważa. Do tego wątku zaraz wrócę. Jak to jest z tym słuchaniem czy jest ono ważne? Czy może ważniejsze jest piękne mówienie? Zalety mówienia Od dzieciństwa otoczenie wpaja nam, że wspaniale formułowane zdania są niesamowitą wartością. Pewność siebie, dynamiczność, umiejętność wypowiadania swoich myśli, dyskutowanie i  zabieranie głosu to zalety, o których wiele osób marzy. Zazwyczaj uważa się,…Czytaj całość
Sztuka Sprzedaży zgodnej w własnymi wartościami

Sztuka Sprzedaży zgodnej w własnymi wartościami

Chcesz poznać umiejętność sprzedaży opartej na słuchaniu? Chcesz zadawać pytania, które pozwolą Ci zwiększyć efektywność Twoich działań sprzedażowych? Chcesz żeby Klient był wyjątkowo zadowolony z Twojej obsługi i polecał Ciebie innym? Chcesz sprzedawać zgodnie z własnymi i klienta wartościami? Zapraszam na wyjątkowe szkolenie sprzedaży. Będziesz zdziwiony, że sprzedaż jest aż tak prosta. ;) Zapisy są tutaj: SztukaSprzedaży O metodzie sprzedaży opartej o własne wartości i słuchaniu piszę tutaj, a o sztuce słychania tutaj.Czytaj całość
Słuchaj i sprzedawaj

Słuchaj i sprzedawaj

Pamiętasz  dowcip o firodach i myśliwych? Przechwala się trzech myśliwych. Pierwszy z nich: – Ja to byłem w Afryce i polowałem na lwy! Mówię Wam dwa olbrzymie lwy mnie atakowały, a ja trach, trach ze strzelby i oba upolowałem. Jeden był już pół metra od mojej lufy. Zobaczcie jakie mam wspaniałe ich futra. Drugi: – A ja to byłem na Alasce i polowałem na łosie! Widzicie to wspaniałe poroże. Zobaczcie jaki wspaniały okaz trafiłem. Na to ostatni: – Hmm, panowie a ja byłem w Norwegii… – A fiordy ty widziałeś? – Fiordy!? Panowie,…Czytaj całość
Samozarządzanie – turkusowy model organizacji

Samozarządzanie – turkusowy model organizacji

Jedna z zasad kaizen mówi - "bierz pomysły od wszystkich". Fantastycznie to koreluje się z coraz popularniejszym na świecie zarządzaniem, a właściwie samozarządzaniem turkusowym. Lean management mówi o tym, żeby wykorzystywać zasoby pracowników i jak najbardziej korzystać z ich wiedzy i doświadczenia. Wszystko jednak zachodzi w określonych hierarchicznych strukturach. Jest pracownik, kierownik, dyrektor i prezes. Zarządzanie turkusowe idzie  dalej. Wyobraź sobie, że te wszystkie funkcje są wyeliminowane! Pewnie wielu z Was, którzy czytają ten artykuł będzie miało z tym zadaniem problem. Mam rację? ;) Wielu osobom, nawet przez myśl nie przejdzie, że może…Czytaj całość
O kaizen w „AS-ie SPRZEDAŻY”. Jak kaizen może pomóc w pracy handlowca?

O kaizen w „AS-ie SPRZEDAŻY”. Jak kaizen może pomóc w pracy handlowca?

Kaizen w sprzedaży? Właśnie na rynku ukazuje się nowy numer czasopisma dla handlowców - AS SPRZEDAŻY. Już jutro wyjdzie do prenumeratorów, a od 20 sierpnia będzie można go kupić w większości EMPIK-ów.  Tym razem głównym tematem numeru jest "Kaizen w życiu handlowca". Chciałbyś poznać jak kaizen może pomóc w codziennej sprzedaży? Chcesz wiedzieć jak znaleźć sukcesy w pracy handlowca? Gorąco zapraszam do lektury. A może masz jakieś własne kaizenowe metody sprzedaży? Co Tobie się sprawdza? Dzięki czemu masz więcej klientów? Chętnie się zainspiruję.  Czytaj całość
Co to są Kej-Pi-Aje (KPI)?

Co to są Kej-Pi-Aje (KPI)?

Co to są KPI i dlaczego ich potrzebujemy? Znasz taki termin jak "KejPiAj"? Znasz, bo znajomi o tym czasami rozmawiają, czy znasz bo je stosujesz? Może się zastanawiasz, co to za dziwny  angielsko brzmiący slang? Obrażają Ciebie czy może przechwalają się znajomością obcych sków?;)  A może jeszcze  o "KejPiAja"-ach  jeszcze nie słyszałeś? Warto to nadrobić? To faktycznie ważne słowo, które często się w rozmowach biznesowych pojawia. Ciężko odnieść jakiś sukces gdy nie masz celu i nie możesz go mierzyć. Bez celu i miar owszem możemy iść przed siebie. Tyle, że to droga na…Czytaj całość
Marginalne zyski – polowanie na zyski w drodze do pracy.

Marginalne zyski – polowanie na zyski w drodze do pracy.

Ciekaw jestem ile czasu spędzasz na dojazdy do pracy? 15 min? 25 min? 1 h? czy może 2h i więcej? Liczyłeś? Dojazd do pracy to proces, który jest zupełnie bezwartościowy produktywnie. Czyste marnotrawstwo! (po jap. MUDA). W 2011 roku w Kanadzie zrobiono badania ile czasu mieszkańcom tego kraju zajmuje dojazd do pracy? Okazało się, że średnio każdy Kanadyjczyk spędza w środkach transportu czas równy  32 (trzydziestu dwóm!)  dniom roboczy. Średnio! To ponad 2 h w drodze dziennie. Inne badania tym razem w Dublinie pokazały, że aż 80%!!! ludzi uznaje ten czas za stresujący.…Czytaj całość