Będzie nam Pani/Pana brakować

Będzie nam Pani/Pana brakować

Usłyszałem ostatnio bardzo ciekawą historię, która wydarzyła się w Southwest Airlines (to największa na świecie linia lotnicza pod względem przewiezionych pasażerów na lotach krajowych. Obsługuje przede wszystkim połączenia krajowe w Stanach Zjednoczonych).  Swój sukces zawdzięcza tanim cenom. Ze względu na atrakcyjne ceny biletów jej popularność w USA była faktycznie olbrzymia (mówimy o czasach przed wirusowych).  Wśród klientów pojawił się jeden ciekawy przypadek.  Pani X  korzystała z ich usług bardzo często i chętnie. Wiązało się to jednak ze sporą uciążliwością. Po każdym locie Pani X. pisała kolejne zażalenie na warunki lotów: albo było za…Czytaj całość
Jak sprzedawać więcej? LEAN & SELL

Jak sprzedawać więcej? LEAN & SELL

Czy sprzedaż może być oparta o Lean (czyli szczupłe zarządzanie)? Lean mówi o tym, jak wykorzystywać najprostsze zasoby, żeby odnieść największe efekty. Dziś zapraszam do mojego wywiadu w Lean po Polsku. Sławek Szczepaniec pyta mnie o to jak zwiększyć sprzedaż i naszą efektywność dzięki "aktywnemu słuchaniu" Chcesz się dowiedzieć więcej? Zapraszam do wywiadu: Tu w wersji mp3: Tu w wersji na YouTube: https://youtu.be/Z8qKOAxxPUs A jeżeli sam chcesz lepiej sprzedawać i zwiększyć ilość swoich zadowolonych klientów to zapraszam do kontaktu : 664 707 757      Czytaj całość
Dlaczego Twój fantastyczny produkt nie interesuje KLIENTA?

Dlaczego Twój fantastyczny produkt nie interesuje KLIENTA?

Uwaga! Może zaboleć. Jak efektywnie sprzedawać? Moich kilka ostatnich konsultacji pokazało mi, że cały czas jesteśmy naiwni (i ja też się do tej grupy zaliczam). Wcale nie jestem w tym dużo lepszy, może Ciut bardziej świadomym. Dlaczego sporo ludzi boi się działać? Jednym z głównych hamulców, który się pojawia i większości osób jest opinia innych. Boimy się działać, sprzedawać, dzwonić. Co będzie jak coś źle powiemy, zrobimy? A jak się ośmieszymy? Boimy się, że ktoś nas źle oceni. Okazuje się jednak, że takie postrzeganie to wielka pułapka, którą nastawiamy sami na siebie. Ludzie…Czytaj całość

Referencje

Chwalą to dlaczego się tym nie podzielić? Ostatnio nie miałem czasu. Teraz jest kwarantanna mam więc kilka chwil na to, żeby uzupełnić zaległości. Niedawno dostałem kilka miłych opinii. Chętnie się nimi dzielę:   Szkolenia: Youth Business Poland   Rozwój biznesu: Asombro Kunst.pl   Coaching: Sławomir Szczepaniec  Czytaj całość
Jak pracować w zespołach, gdy koronawirus zmienia świat?

Jak pracować w zespołach, gdy koronawirus zmienia świat?

Większość firm w ekspresowym tempie uczy się, jak pracować i zarządzać firmami z home-office. W wyniku pandemii, z dnia na dzień zmienił się sposób pracy i zarządzania zespołem. Jak efektywnie pracować w nowych warunkach, gdy cała rodzina przebywa w tym czasie w domu? Jak pracować gdy w domu, pies szczeka, sąsiad głośno ogląda serial, a dzieciak podbiega do Taty lub Mamy i woła "mamo, a Kasia mnie zaczepia i przedrzeźnia". Jak pracować w warunkach partyzancko-polowo-domowych i dodatkowo pracować efektywnie? Prawdopodobnie wielu z Was przydałoby się nabycie w przyspieszonym tempie nowych umiejętności organizacji pracy…Czytaj całość
Jak sprzedawać po „KLIENT-owemu”?

Jak sprzedawać po „KLIENT-owemu”?

Sprzedaż według zasad KLIENTA. Jak lubisz być obsługiwany? Jak lubisz być traktowany? Tak jak lubisz czy jak ktoś Ci narzuci? Odpowiedź jest jednym z kluczy do dobrej relacji ale również do większej sprzedaży. Chętniej kupujemy, gdy ktoś nas dokładnie wypyta o to co chcemy. Sprzedawca  powinien być ekspertem ale takim, który wysłucha i dopyta wcześniej o wszystko klienta. Ostatnio byłem świadkiem sytuacji pokazującej jak ważne jest działanie po „KLIENT-owemu” a nie po MOJEMU. Nawet najlepsze chęci, wiedza i umiejętności nic nie dadzą jak nie uszanujemy potrzeb zaopiekowania się KLIENTEM. Byłem świadkiem jak starsza…Czytaj całość
Jak rozmawiać, żeby zdobyć zaufanie?

Jak rozmawiać, żeby zdobyć zaufanie?

Jak rozmawiać, żeby zdobyć zaufanie? Michał Szafrański napisał bardzo ciekawą książkę "Zaufanie, czyli waluta przyszłości".  Super tytuł i bardzo ciekawa książka, w której opisuje jak doszedł od 0 do 7 milionów zysku ze swojego bloga (ja jeszcze nad tym pracuję ;)) Czy  zaufanie to waluta przyszłości? Myślę, że już dziś jest Ona w cenie. Jednym z elementów pozyskiwania zaufania jest zrozumienie. Ludzie otwierają się przed nami wtedy, kiedy mają do nas zaufanie i czują się przy nas bezpiecznie. Jednym z najlepszych narzędzi do zbudowania zaufania jest właśnie aktywne słuchane i szczere zauważanie innych…Czytaj całość
Dlaczego tak trudno słuchać?

Dlaczego tak trudno słuchać?

Dlaczego tak trudno słuchać? Dlaczego taka prosta czynność jest tak trudna? 1) Bo kochamy mówić. Kiedy mówię mam kontrolę. Nie muszę słuchać czegoś czego nie chcę. Jestem w centrum uwagi. Mam władzę! ;) Gdy mówię, nikt nie może obniżyć mojego autorytetu. Gdy mówię jestem mądry. 2) Bo nasz mózg się nudzi. Średnio mówimy ok 225 słów na minutę. Nasz mózg może wysłuchać ich aż 500! Nasze zmysły wypełniają wiec lukę. Dopowiadamy sobie w myślach te pozostałe 275. Słuchamy, nie żeby słuchać ale z intencją żeby opowiedzieć. 3) Bo jesteśmy leniwi i niecierpliwi. Słuchanie…Czytaj całość
Po jakiego grzyba mam słuchać innych?

Po jakiego grzyba mam słuchać innych?

Tracimy umiejętność słuchania! My! Ludzkość! Ok. 60%-75% czasu komunikacyjnego spędzamy na słuchaniu. Całkiem sporo, prawda? Kłopot w tym, że słyszymy tylko 25 % z tego. Ludzie, nie są w tym działaniu dobrzy. Jest dużo gorzej niż było kiedyś. Ten kto dobrze słucha jest dziś WYJĄTKOWY. Ta słabość to zresztą nie końca tylko nasza wina. Przyczyn jest kilka. Słuchanie to proces wyszukiwania sygnału z hałasu. Filtrujemy dźwięki, które nas otaczają i wybieramy to na czym chcemy skupiać swoją uwagę. Wraz z rozwojem i ewolucją wynaleźliśmy mnóstwo elementów, które dziś przeszkadzają w słuchaniu. Na początku…Czytaj całość
Jak znaleźć małe usprawnienia podczas spotkań zespołów?

Jak znaleźć małe usprawnienia podczas spotkań zespołów?

Jak znaleźć usprawnienia, które są na wyciągnięcie ręki? Słyszałeś o 30 sekundowym DETOKSIE GŁOWY. Dowiedziałem o się o nim kilka dni temu na Scrum Warsaw Meetup-ie oraganizowanym przez Mateusza Żeromskiego. Opowiadał o nim Marcin Wożniak (Scrum Master), który wprowadził tą metodę do pracy w swoich zespołach. Warto tam chodzić po inspiracje Często spotkania zespołów są długie, nużące i przeciągające się. Jak to usprawnić? Zanim rozpoczniesz spotkanie robocze ze swoim zespołem zaproponuj jedną rzecz. Niech każdy z obecnych zamknie oczy i przez 30 sekund pomyśli o tym jak odpoczywa i relaksuje w wymarzonym miejscu.…Czytaj całość