Kaizen Miracle – słuchaj i rozwijaj swój biznes

Kaizen Miracle – słuchaj i rozwijaj swój biznes

Cześć Hip, hip hurra! Haaaadzia!!!! Moje kolejne dziecko - podcast ujrzało świat. "KAZIEN MIRACLE - małymi krokami od pomysłu do zysku" -  działa. Już jest w eterze. Można go słuchać od Władywostoku, poprzez Ułan Bator, Ustrzyki Dolne i Górne aż po Los Angeles. Jestem już nawet na Spotify, iTunes czy GooglePodcast.;) O czym ten podcast: To podcast dla przedsiębiorców i tych co chcą nimi zostać.To podcast o tym jak prowadzić biznes prościej i skuteczniej. O tym jak zwiększać zyski wykorzystując aktualne zasoby i talenty. Pierwszy odcinek jest o tym jak zacząć dzielić się…Czytaj całość
Jak zmieniać innych? Karą czy nagrodą?

Jak zmieniać innych? Karą czy nagrodą?

Na zdjęciu jest kameleon. Wyjątkowe zwierzę, które potrafi fantastycznie zmieniać swoje ubarwienie w zależności od warunków. Zmiana innych jest jeszcze trudniejsza. Jak zmieniać innych? Kilkanaście lat temu w  kanadyjskim miasteczku Richmond pojawił się nowy, młody komisarz policji Ward Chlapham. Tuż przed jego przybyciem skala przestępczości wśród nieletnich ciągle rosła. Blisko 65 % zatrzymanych mogło pochwalić się recydywą. Istniejące zasady prewencji ewidentnie nie działały. Pomimo, kar za przestępstwa mieszkańcy miasta nie czuli się bezpiecznie. Prawo, które miało zapobiegać przestępczości nie działało tak jak powinno. System prewencji opierający się na zwiększaniu  kar,  zamierzonych efektów nie…Czytaj całość
Pivot – ryzyko warte 400% wzrostu sprzedaży.

Pivot – ryzyko warte 400% wzrostu sprzedaży.

3000 zł, 7000 zł, 8000 zł, 12000 zł to dynamika przychodów jednej z firm, z którą współpracuję. W ciągu 4 miesięcy wzrost o 400%! Kilka miesięcy temu rozpocząłem współpracę z małą firmą usługową. Właściciel szukał pomysłów na swój rozwój i na zwiększenie sprzedaży.   Dużo pracował, ale oczekiwanych efektów nie było (pewnie wielu z Was ma podobne doświadczenia). Współpracę rozpoczęliśmy od sprzedaży. Uczyliśmy się zmienić postrzeganie sprzedaży z niechcianego obowiązku w możliwość zadbania o Klienta. Ten element poprawił przychody ale jeszcze nie tak jak chciał Klient. Zajmował się obsługą IT. Lubił naprawiać komputery.…Czytaj całość
Jak słuchając zwiększyć przychód o 100%?

Jak słuchając zwiększyć przychód o 100%?

SŁUCHAJ  -  SPRAWDZAJ  -  ZARABIAJ Miałem niedawno sesję ze swoim Klientem. Pracowaliśmy nad sprzedażą. Rozmawialiśmy o słuchaniu i sprawdzaniu klienta. Po pewnym czasie wrócił do mnie i opowiedział mi ciekawą historię. Bardzo często zakładamy, że wiemy co Klient myśli. Wiemy co dla niego znaczy drogo. Wiemy ile może zapłacić i wiemy jaką wartość możemy mu oferować. Pracujemy schematami. NIE SPRAWDZAMY! Brak nam odwagi, żeby sprawdzić ile Klient jest w stanie rzeczywiście zapłacić za naszą usługę lub produkt. Nie sprawdzamy, jaką wartość możemy mu faktycznie wnieść. Nasz produkt (usługa) to nie tylko sam produkt,…Czytaj całość
Na zaloty czy oświadczyny? Jak sprzedawać?

Na zaloty czy oświadczyny? Jak sprzedawać?

Wyobraź sobie pewną hipotetyczną sytuację. Jest słoneczny, piękny dzień. W kawiarni w Zakopanem siedzi piękna kobieta (obojętnie czy jesteś mężczyzną czy kobietą na chwilę wyobraź sobie, że nią jesteś. Tak na minutę, nie dłużej! To jak? "Challenge" przyjęty? Dasz radę?;)) Delektujesz się widokiem na góry, smakiem kawy i kolejną łyżeczką fantastycznie smakującego tortu bezowego z musem malinowym.  Miło? Czujesz ten smak i uczucie? Nagle widzisz obcego mężczyznę, który się do Ciebie bardzo uśmiecha. Nagle zza pleców wyciąga wielki bukiet wspaniałych róż podchodzi do Ciebie, klęka na kolano i mówi: Nazywam się Jurek Kowalski…Czytaj całość
Partner produktywności

Partner produktywności

Partner produktywności Na początek odpowiedz sobie na 4 pytania: Czy masz swój plan biznesowy/indywidualny na najbliższe 3 miesiące? Tak Nie Czy masz ustalony plan biznesowy/indywidualny na najbliższy miesiąc? Tak Nie Czy uważasz, że mógłbyś pracować efektywniej? Tak Nie Czy uważasz, że sam blokujesz siebie przed szybszym rozwojem? Tak Nie Jakie uzyskałeś odpowiedzi? 2 razy NIE na pierwsze dwa pytania i i 2 razy TAK na kolejne? Trochę Ci wstyd? Nie jesteś sam ;) Nie jesteś samotną wyspą na środku oceanu. Jesteś rybką w jednej z olbrzymich ławic pływających w oceanie podobnych osób ;)…Czytaj całość
To nie o Tobie – Klient mówi o sobie!

To nie o Tobie – Klient mówi o sobie!

Jesteś sprzedawcą. Wyobraź sobie, że idziesz na pierwsze spotkanie do interesującego Klienta. Nie jesteś pierwszy. Przed spotkaniem z Tobą miał prawdopodobnie kontakt ze 100-ką innych sprzedawców. Takie życie. Niektórzy z Twoich poprzedników, prawdopodobnie nie zostawili po sobie przyjemnych wspomnień. Część z nich nie była głęboko zainteresowana potrzebami Klienta. Interesowała ich tylko własna sprzedaż i swój zysk. Być może byli zarozumiali, natrętni i nieprzyjemni.  Przychodzisz do Klienta i jesteś 101-ym sprzedawcą. Jak Ty jako Klient zachowywałbyś się na jego miejscu. Byłbyś od razu otwarty na nowe propozycje? Jak podchodziłbyś do takiego sprzedawcy? Czy z…Czytaj całość
Doceniaj!

Doceniaj!

Jednym z elementów pracy nad sobą jest akceptacja siebie. Docenianie siebie za to co się robi oraz docenianie tego co mamy. Niby proste, a jednak bardzo trudne. Większość osób zamiast skupiać się na tym co mają - skupia się na tęsknieniu za tym czego akurat w tej chwili nie posiadają. Niechcący wpadają w bardzo destruktywną dla siebie spiralę kopania siebie po "własnych nerkach".  Po co???? Po co sobie robić krzywdę?  Doceniaj siebie W codziennej "bieżączce" nie zauważamy, że jesteśmy naprawdę ok.  Że wstaliśmy rano, że przygotowaliśmy komuś śniadanie, że pamiętaliśmy o kimś, że…Czytaj całość
Sprzedawca – zawód dla introwertyka

Sprzedawca – zawód dla introwertyka

Kim powinien być sprzedawca? Ekstrawertykiem czy introwertykiem? Większość ludzi bez namysłu odpowie, że sprzedawca kojarzy mu się głównie z osobą aktywną, gadatliwą i pewną siebie. To idealne cechy każdego ekstrawertyka, ale czy tak jest na pewno? W latach 80 ubiegłego wieku, sektor usług odpowiadał za 50% światowego produktu krajowego brutto. W 1995 już za ok 65%. Dziś szacuje się, że aż 80% ludzi w USA zarabia właśnie na usługach. Wraz z tą zmianą zmieniły się również preferencję kupujących. Coraz więcej klientów, szuka osób, które potrafią nawiązywać trwałe relacje na długo i są empatyczni.…Czytaj całość