Kaizen Miracle – Jak wprowadzać kaizen i mieć z tego „fun”?

Kaizen Miracle – Jak wprowadzać kaizen i mieć z tego „fun”?

Cześć, już dziś zapraszam do rozmowy z kimś kto mam nadzieję przekona ostatnich niedowiarków, że kaizen działa cuda. W wielu firmach lean i kaizen kojarzą się z cyframi, procesami i mierzeniem efektów. Tak też jest. Tylko, że to tylko część prawdy.  Najważniejszym elementem we wprowadzaniu Lean i Kaizen są LUDZIE i dobre relacje z nimi. Jak je tworzyć i co zrobić, żeby ludzie chętniej się angażowali i robili to z przyjemnością, a nie z tzw. "musu"? Już we wtorek (15.09.2020), zapraszam do podcastu z Miłoszem Wonorskim, międzynarodowym trenerem kaizen, współtwórcą audycji "Piernik do…Czytaj całość
Wystartuj w zawodach, daj sobie szansę!

Wystartuj w zawodach, daj sobie szansę!

Mój Facebook właśnie przypomniał mi wydarzenie sprzed dwóch lat.  Wraz ze znajomymi i dzieciakami wziąłem udział w biegu rodzinnym na 5 km. Ja choć byłem doświadczonym biegaczem zająłem dość odległe miejsce, mój najmłodszy syn też w swojej grupie wiekowej nie był wysoko sklasyfikowany. Za to mój starszy syn. No właśnie! Starszy jest dość wysportowany. Biegaczem zdecydowanie nie jest (woli koszykówkę, rower albo inne sporty bardziej rywalizujące). Przybiegł na metę tylko trochę szybciej od dwa lata młodszego brata. Może nawet nie przebiegł – przytruchtał a i to jest powiedziane na wyrost, bo miał w…Czytaj całość
Kaizen Miracle. Jak mówić historie, które sprzedają? Rozmowa z Jerzym Zientkowskim.

Kaizen Miracle. Jak mówić historie, które sprzedają? Rozmowa z Jerzym Zientkowskim.

Czy można sprzedawać opowiadając historie? Okazuje się, że tak. Od tysięcy lat ludzie komunikowali się opowiadając ekscytujące historie. Ten kto ciekawie opowiadał zawsze mógł liczyć na większe zainteresowanie czy to w zalotach czy w sprzedaży. Chciałbyś, tak opowiadać, żeby Klienci sami zgłaszali się po Twoje produkty? Już jutro (8.09.2020) zapraszam na kolejny odcinek podcastu "Kaizen Miracle - małymi krokami od pomysłu do zysku". Jerzy Zientkowski (mówca, mentor i trener storytellingu) opowie jak mówić ciekawie i interesująco. Opowie też jak szukać dookoła nas historii, które mogą sprzedawać nasze usługi. Okazuje się, że nie jest…Czytaj całość
Propozycja wartości. Czy wiesz co sprzedajesz?

Propozycja wartości. Czy wiesz co sprzedajesz?

Rozmawiając ze swoimi KLIENTAMI słyszę, że mało kto wie co sprzedaje? Dziwne? Jeszcze jak! Czy wiesz co sprzedajesz? Sprzedajesz coś? Usługę? Produkt? A wiesz co? Większość od razu odpowie tak oczywiście że wiem…napoje, kalosze, samochody, usługi finansowe, jogurty, wiedzę. Tak to prawda. To jedna strona medalu. Jednak takie postrzeganie produktu powoduje, że boimy się sprzedawać. Boimy się, ze postrzegany produkt nie będzie tym, który będzie chciał Klient. A jak jeden z parametrów nie będzie taki jak chce Klient? Cała nasza pewność siebie znika. A co będzie jak Klient będzie chciał jogurt truskawkowy, gdy…Czytaj całość
Gdzie są moje okulary?

Gdzie są moje okulary?

Ostatnio spotkała mnie śmieszna sytuacja. Byłem na basenie. Przebrałem się w spodenki kąpielowe i poszedłem pod prysznic. Jak to na basenie, było tam już kilka zajętych miejsc do mycia. Nagle jeden z kąpiących zaczął robić dziwne nerwowe ruchy. Zaczął się rozglądać po pomieszczeniu jakby coś zgubił. Wyskoczył spod prysznica i pobiegł do szafki. Kątem oka widziałem, jak otworzył ją dynamicznie, otworzył plecak, przeszukał go całego, przeszukał jedną kieszeń, drugą. Przejrzał szafkę i podekscytowany znowu wrócił pod prysznic i zaczął ponownie czegoś szukać. Spojrzałem na dziwnego, nerwowego gościa w pływackim czepku na głowie i…Czytaj całość
Scrum – Jak małymi krokami budować efektywność zespołów?

Scrum – Jak małymi krokami budować efektywność zespołów?

Cześć. czy słyszałeś coś o SCURM-ie? Ja jeszcze niedawno zupełnie nie miałem o nim pojęcia. Okazuje się, że nie dość, że to bardzo bliski krewny kaizen to na dodatek świetna metodyka do zwiększania efektywności w zespołach. Zapraszam Cię do rozmowy z Mateuszem Żeromskim, informatykiem, który zakochał się w Scrumie i od kilku lat jest jednym z najpopularniejszych propagatorów jego w Polsce. Prowadzi szkolenia, napisał książkę "Budowanie zespołu -młotek Scrum Mastera", organizuje meet-up-y i jest jego pełno w internecie. Pokazuje, że entuzjazmem i otwartością można naprawdę osiągać fantastyczne efekty. Zapraszam do 6-tego odcinka podcastu…Czytaj całość
Kaizen Miracle – słuchaj i rozwijaj swój biznes

Kaizen Miracle – słuchaj i rozwijaj swój biznes

Cześć Hip, hip hurra! Haaaadzia!!!! Moje kolejne dziecko - podcast ujrzało świat. "KAZIEN MIRACLE - małymi krokami od pomysłu do zysku" -  działa. Już jest w eterze. Można go słuchać od Władywostoku, poprzez Ułan Bator, Ustrzyki Dolne i Górne aż po Los Angeles. Jestem już nawet na Spotify, iTunes czy GooglePodcast.;) O czym ten podcast: To podcast dla przedsiębiorców i tych co chcą nimi zostać.To podcast o tym jak prowadzić biznes prościej i skuteczniej. O tym jak zwiększać zyski wykorzystując aktualne zasoby i talenty. Pierwszy odcinek jest o tym jak zacząć dzielić się…Czytaj całość
Jak zmieniać innych? Karą czy nagrodą?

Jak zmieniać innych? Karą czy nagrodą?

Na zdjęciu jest kameleon. Wyjątkowe zwierzę, które potrafi fantastycznie zmieniać swoje ubarwienie w zależności od warunków. Zmiana innych jest jeszcze trudniejsza. Jak zmieniać innych? Kilkanaście lat temu w  kanadyjskim miasteczku Richmond pojawił się nowy, młody komisarz policji Ward Chlapham. Tuż przed jego przybyciem skala przestępczości wśród nieletnich ciągle rosła. Blisko 65 % zatrzymanych mogło pochwalić się recydywą. Istniejące zasady prewencji ewidentnie nie działały. Pomimo, kar za przestępstwa mieszkańcy miasta nie czuli się bezpiecznie. Prawo, które miało zapobiegać przestępczości nie działało tak jak powinno. System prewencji opierający się na zwiększaniu  kar,  zamierzonych efektów nie…Czytaj całość
Pivot – ryzyko warte 400% wzrostu sprzedaży.

Pivot – ryzyko warte 400% wzrostu sprzedaży.

3000 zł, 7000 zł, 8000 zł, 12000 zł to dynamika przychodów jednej z firm, z którą współpracuję. W ciągu 4 miesięcy wzrost o 400%! Kilka miesięcy temu rozpocząłem współpracę z małą firmą usługową. Właściciel szukał pomysłów na swój rozwój i na zwiększenie sprzedaży.   Dużo pracował, ale oczekiwanych efektów nie było (pewnie wielu z Was ma podobne doświadczenia). Współpracę rozpoczęliśmy od sprzedaży. Uczyliśmy się zmienić postrzeganie sprzedaży z niechcianego obowiązku w możliwość zadbania o Klienta. Ten element poprawił przychody ale jeszcze nie tak jak chciał Klient. Zajmował się obsługą IT. Lubił naprawiać komputery.…Czytaj całość