Referencje

Chwalą to dlaczego się tym nie podzielić? Ostatnio nie miałem czasu. Teraz jest kwarantanna mam więc kilka chwil na to, żeby uzupełnić zaległości. Niedawno dostałem kilka miłych opinii. Chętnie się nimi dzielę:   Szkolenia: Youth Business Poland   Rozwój biznesu: Asombro Kunst.pl   Coaching: Sławomir Szczepaniec  Czytaj całość
Jak pracować w zespołach, gdy koronawirus zmienia świat?

Jak pracować w zespołach, gdy koronawirus zmienia świat?

Większość firm w ekspresowym tempie uczy się, jak pracować i zarządzać firmami z home-office. W wyniku pandemii, z dnia na dzień zmienił się sposób pracy i zarządzania zespołem. Jak efektywnie pracować w nowych warunkach, gdy cała rodzina przebywa w tym czasie w domu? Jak pracować gdy w domu, pies szczeka, sąsiad głośno ogląda serial, a dzieciak podbiega do Taty lub Mamy i woła "mamo, a Kasia mnie zaczepia i przedrzeźnia". Jak pracować w warunkach partyzancko-polowo-domowych i dodatkowo pracować efektywnie? Prawdopodobnie wielu z Was przydałoby się nabycie w przyspieszonym tempie nowych umiejętności organizacji pracy…Czytaj całość
Jak sprzedawać po „KLIENT-owemu”?

Jak sprzedawać po „KLIENT-owemu”?

Sprzedaż według zasad KLIENTA. Jak lubisz być obsługiwany? Jak lubisz być traktowany? Tak jak lubisz czy jak ktoś Ci narzuci? Odpowiedź jest jednym z kluczy do dobrej relacji ale również do większej sprzedaży. Chętniej kupujemy, gdy ktoś nas dokładnie wypyta o to co chcemy. Sprzedawca  powinien być ekspertem ale takim, który wysłucha i dopyta wcześniej o wszystko klienta. Ostatnio byłem świadkiem sytuacji pokazującej jak ważne jest działanie po „KLIENT-owemu” a nie po MOJEMU. Nawet najlepsze chęci, wiedza i umiejętności nic nie dadzą jak nie uszanujemy potrzeb zaopiekowania się KLIENTEM. Byłem świadkiem jak starsza…Czytaj całość
Jak rozmawiać, żeby zdobyć zaufanie?

Jak rozmawiać, żeby zdobyć zaufanie?

Jak rozmawiać, żeby zdobyć zaufanie? Michał Szafrański napisał bardzo ciekawą książkę "Zaufanie, czyli waluta przyszłości".  Super tytuł i bardzo ciekawa książka, w której opisuje jak doszedł od 0 do 7 milionów zysku ze swojego bloga (ja jeszcze nad tym pracuję ;)) Czy  zaufanie to waluta przyszłości? Myślę, że już dziś jest Ona w cenie. Jednym z elementów pozyskiwania zaufania jest zrozumienie. Ludzie otwierają się przed nami wtedy, kiedy mają do nas zaufanie i czują się przy nas bezpiecznie. Jednym z najlepszych narzędzi do zbudowania zaufania jest właśnie aktywne słuchane i szczere zauważanie innych…Czytaj całość
Dlaczego tak trudno słuchać?

Dlaczego tak trudno słuchać?

Dlaczego tak trudno słuchać? Dlaczego taka prosta czynność jest tak trudna? 1) Bo kochamy mówić. Kiedy mówię mam kontrolę. Nie muszę słuchać czegoś czego nie chcę. Jestem w centrum uwagi. Mam władzę! ;) Gdy mówię, nikt nie może obniżyć mojego autorytetu. Gdy mówię jestem mądry. 2) Bo nasz mózg się nudzi. Średnio mówimy ok 225 słów na minutę. Nasz mózg może wysłuchać ich aż 500! Nasze zmysły wypełniają wiec lukę. Dopowiadamy sobie w myślach te pozostałe 275. Słuchamy, nie żeby słuchać ale z intencją żeby opowiedzieć. 3) Bo jesteśmy leniwi i niecierpliwi. Słuchanie…Czytaj całość
Po jakiego grzyba mam słuchać innych?

Po jakiego grzyba mam słuchać innych?

Tracimy umiejętność słuchania! My! Ludzkość! Ok. 60%-75% czasu komunikacyjnego spędzamy na słuchaniu. Całkiem sporo, prawda? Kłopot w tym, że słyszymy tylko 25 % z tego. Ludzie, nie są w tym działaniu dobrzy. Jest dużo gorzej niż było kiedyś. Ten kto dobrze słucha jest dziś WYJĄTKOWY. Ta słabość to zresztą nie końca tylko nasza wina. Przyczyn jest kilka. Słuchanie to proces wyszukiwania sygnału z hałasu. Filtrujemy dźwięki, które nas otaczają i wybieramy to na czym chcemy skupiać swoją uwagę. Wraz z rozwojem i ewolucją wynaleźliśmy mnóstwo elementów, które dziś przeszkadzają w słuchaniu. Na początku…Czytaj całość
Jak znaleźć małe usprawnienia podczas spotkań zespołów?

Jak znaleźć małe usprawnienia podczas spotkań zespołów?

Jak znaleźć usprawnienia, które są na wyciągnięcie ręki? Słyszałeś o 30 sekundowym DETOKSIE GŁOWY. Dowiedziałem o się o nim kilka dni temu na Scrum Warsaw Meetup-ie oraganizowanym przez Mateusza Żeromskiego. Opowiadał o nim Marcin Wożniak (Scrum Master), który wprowadził tą metodę do pracy w swoich zespołach. Warto tam chodzić po inspiracje Często spotkania zespołów są długie, nużące i przeciągające się. Jak to usprawnić? Zanim rozpoczniesz spotkanie robocze ze swoim zespołem zaproponuj jedną rzecz. Niech każdy z obecnych zamknie oczy i przez 30 sekund pomyśli o tym jak odpoczywa i relaksuje w wymarzonym miejscu.…Czytaj całość
Najbliższe szkolenia otwarte

Najbliższe szkolenia otwarte

W najbliższym czasie zapraszam na 3 szkolenia otwarte. Warszawa 27 luty 2020 Jak się dogadać? 29 luty 2020/1 marzec 2020 Lean Thinking i Skatchnoting Wrocław 6 marzec 2020 Jak się dogadać? Chętnych proszę o kontakt mailowy. Myślę, że warto! ;)Czytaj całość
Jak zachęcać innych do zmian?

Jak zachęcać innych do zmian?

„Whale Done” - Jak zachęcać innych do zmian? Pamiętasz jak się kiedyś bawiłeś w przedszkolu w "ganianego"? Jak to było jak goniłeś za kolejnym uciekającym, żeby go klepnąć ręką w plecy i uciec? Pamiętasz to uczucie? Pamiętasz jak byłeś myśliwym, który szuka sposobu jak przechytrzyć drugą osobę i  jak najszybciej ją złapać? Z satysfakcją obmyślałeś szybką strategię co zrobić, żeby inna osoba wpadła w Twoje sidła. Pamiętasz radość jak udało Ci się kogoś dotknąć ręką? Małe dzieci uwielbiają się bawić w tą zabawę. Nie znam dziecka, któremu gonienie za kimś nie sprawiało rewelacyjnej…Czytaj całość
Jak słuchać i rozumieć siebie nawzajem?

Jak słuchać i rozumieć siebie nawzajem?

ZAPROSZENIE NA WARSZTAT - JAK SŁUCHAĆ i ROZUMIEĆ SIEBIE NAWZAJEM? Zaproszenie na warsztat (film) Czy chciałbyś lepiej rozumieć bliskie osoby? (żonę męża, mamę, tatę, swoje dziecko) A może sam chciałbyś byś lepiej rozumiany (wysłuchany)? Czy chciałbyś żeby Twoja relacja znowu odżyła i weszła w nią nowa energia? Czy chciałbyś ponownie poczuć, że twoja relacja może być ciepła i przyjemna? Być może ten warsztat jest dla Ciebie: Tu jest link do wydarzenia. Już po Świętach. Jak było u Ciebie? Spokojnie i radośnie czy też impulsywnie i emocjonalnie? Nie zawsze jest to taki czas jaki…Czytaj całość